Někteří lidé přirovnávají vystěhování bytu k požáru, nebo jiné živelné pohromě. Ve skutečnosti to ale vůbec žádný stres být nemusí, pouze bychom měli postupovat s chladnou hlavou a hlavně začít s přípravami včas.
Rozsah služeb a konzultace s odborníkem – najmout si službu stěhování Praha znamená především komunikovat a vyjasnit si vše potřebné. Pokládejte raději více otázek, aby bylo vše jasné na obou stranách. „Nabízíte rozmontování a složení nábytku? Přestěhujete a sestavíte kuchyňskou linku? Kolik bude třeba krabic? Přestěhujete i klavír? Jak máme zabalit oděvy na ramínku v šatní skříni? Jak se stěhují květiny? Jak to bude s parkovacím místem?“ a mnoho dalších „neznámých“ si raději sepisujte na papír do poznámkového bloku, abyste na něco nezapomněli.
Jmenujte koordinátora – v každé skupině, ať už se jedná o rodinu, příbuzné, nebo kolegy na pracovišti, by měla být jedna zodpovědná a zkušená osoba pověřena funkcí koordinátora. Funguje to tak i v armádě, v policejních složkách a mezi hasiči a při stěhování je nezbytné především předejít chaosu. Koordinátor dohlíží na to, aby vše probíhalo podle předem stanoveného postupu.
Dostatek tekutin a občerstvení – nezapomínejte ani na sebe a své blízké, zvláště, jsou-li přítomny děti nebo starší lidé. Měli byste mít po dobu celého stěhovacího procesu připravené suroviny pro výrobu rychlé svačiny a dostatek nealkoholických nápojů. Svačinu přizpůsobte ročnímu období a aktuálnímu počasí, v létě se bude hodit spíše něco lehčího (jogurt, zeleninový salát), v zimě může přijít vhod guláš a obložená bageta, horký čaj nebo káva v termosce. Nezapomínejte ani na toaletní potřeby (mýdlo, toaletní papír, krém na ruce a ručníky), které musí být při ruce, nikoli zabalené v té nejspodnější krabici. Hlad a žízeň nejsou dobrými společníky v tak náročných situacích, ať už pouze asistujete, nebo přihlížíte stěhovací firmě, případně podnikáte stěhování sami.